Thursday, September 10, 2015

Abadoned Blog from 04/02/2015 - 10/09/2015

Posted by Zurin Zakarya at 10:50 PM

bongkak nau omey king bob ni,expression dia..ehehehe^^


Assalamualaikum, Salam Sejahtera dan Salam Sehati Sejiwa...gituwww,banyak nau salamnya


pa kabar? how are you? good? sihat? Alhamdulillah, if that way, beloved followers sihat sejahtera, always stay healthy..Well, talking about sihat, empunya blog ni setelah membiarkan blog selama 7 bulan, tolak tambah konvo,hari jadi dan sewaktu dengannya, empunya blog ni semakin sihat dan semakin mengembang..lol xD Mengembang?want to know why?


Mau taknya mengembang? nak koje kerani,n sedikit lari dari bidang belajar tu banyaklah halangannya.. nak drive sendiri, ha tu salah empunya blog ni sendiri,sampai la dok penakut,tapi by hook or by crook, i have to put away that takut..because almost nearly to end of 2015 ni, i have to be brave and learn to drive back and SURVIVE!Walaupun orang mungkin nampak iolzzz bahagia menanam anggur, sampai la tak nampak hasil ni..hahaha. Tapi sebenarnya tidak..huiii, macam2 hal ooi, jadi sepanjang jadi penanam anggur berjaya ni, tungging terbalik suma dah jadi..iolzzz nak citer sini, tapi sebab berapa bulan dah senyap lama di dunia blogging ni, dan hanya aktif di sosial media yang lain, seperti Facebook, Insta,Twitter and whatsoever tu suma,biarlah hal tungging terbalik tu iolzzz sahaja yang tahu...and certain people sahaja yang tahu....


Well, talking bout today,which is 10th September 2015, i amik 2nd time MUET, but this is free MUET under Unit Perancangan Ekonomi,managed by SL1M (Skim Latihan 1 Malaysia), well you know, pasal speaking meaking ni,tadi punya test, ibarat itik dan ayam berkumpul dan masing2 ada cerita masing, tapi kedua2 belah pihak cuba menyampaikannya,even tak paham dan tak kesampaian, apa yang nak disampaikannya.. itu based on apa yang aku hadapilah tadi, tak taulah yang one group dengan aku tadi,depa punya fahaman tadi macam mana..hahaha xD Tapi,okay la jugak soalannya, boleh la jugak nak elaborate point..bolehlah, ayat sedapkan hati..


Mostly,my degree friend tanya ,why nak amik lagi sekali..well my answer is, xpelah nak jadi student life balik..


okay itu tadi punya cerita, well since this week still in early september, my birthday already passed and one good memories from FB, they sharing back old memories on the same date this year,konon ala2 throwback la..


so this is throwback from 2nd September to 3rd or 4th September something from Facebook



Even Google too wished for my birthday xD




well atas ni,throwback for my sweet day and for my mum sweet day.. okay back to myself, yang iolzz citer tunggang langgang,tungging terbalik sepanjang jadi jobless ni, cakap pasal kerja ni..suma da mintak,kilang tak kilang,kerajaan tak kerajaan, swasta tak swasta suma da mintak..bila interview panggil n dapat p tu alhamdulillah kan,experience, bila tak dapat p or aku terpaksa tolak tu pun sakit gak dihati ni..tapi lagi sakit, apabila ada sesetengah perception orang pada yang menganggur macam iolzz ni,perghhh memang negative r, n sesetengah ni pun mulalah meletakkan perception n mulalah melalut menda2 yang tak sedap..supposedly li kan, kalau pada yang menganggur ni better tanya or cakap menda yang baik2 dari pada..dok cakap sebarangan n negative tu suma, memang aku tahu kadang2 niat tu nak bergurau, tapi disebalik bergurau atau kadang2 sekadar luahkan perception depa tu kadang2 menusuklah hati dan kalbu, bukan tak mintak, suma da mintak..tapi rezeki tu suma,bukan empunya badan ni tak nak keja,NAK SANGAT KEJA,tapi takde rezeki, effort dunia mungkin da buat da suma,tapi effort akhirat aku, aku banyaklah yang kurang,so memang la lambat sikit rezeki aku..tapi bukannya aku tak usaha, usaha dah,habehh dah duet dok usaha,beli kertas A4,envelope suma dunia punya usaha tu aku dah buatdah..tapi kalau Allah kata, bukan sekarang, aku kenalah lipat gandakan lagi usaha aku dengan rapatkan lagi diri aku dengan ALLAH,insyaallah rezeki tu dekat n Allah akan turunkan nikmatnya. So,pada jiran or adik beradik n even dalam family sendiri pun terlepas or takde niat bagi pandangan pasal kerja or mengata memandang sinis pada penganggur macam aku ni, aku tak dendam n aku tak simpan dalam hati, tapi aku sentiasa ingat pada yang dah insan2 ini buat dan kata kat aku..Insyaallah daripada apa yang dah berlaku pada aku ni pasal kerja ni,insyaallah tu suma aku jadikan pendorong semangat untuk diri aku..TERIMA KASIH diucapkan pada semua insan2 yang dah "encouraged" aku dengan kata2 mereka ni, TERIMA KASIH SANGAT SANGAT :)


so,that's all for today, InsyaAllah akanku cuba untuk aktif di 2nd virtual diary ni..hehehe^^ n i try to repost or write throwback post sepanjang iolzz senyap di dunia blogging ni..


That's All from Me,Peace Out n ASSALAMUALAIKUM

0 comments:

Post a Comment

 

U And I Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review