Saturday, December 31, 2011

SPECIAL POST:Welcome 2012 n Goodbye 2011

Posted by Zurin Zakarya at 1:16 PM

Assalamualaikum :)
How Are You Everyone?
Hope Semuanya Sihat La Ya,Di Penghujung 2011 Ni..
So,This Post Will Be The Last Post of 2011..
Since Saya Start Ber"Blogging' , Ber "Social Networking" Dari Tahun 2008 or 2007..
(Waha!Da Lupa,Check Timeline Zuryn!!Apolah Hang Ni!!)
n Ber"K-PopIng" Dari Tahun 2009 Until Now..
Kalau Dah Termasuk Sekali Ngan 2012 Nanti..Almost 6 Years Dah Ha Saya Berblogging,Bersocial Networking n Ber K-PopIng Ni..
Ok..
Since Ni Special Post Dari Saya..
So, Agak Panjang La Jugak Saya "Membebel" For This Post
Citer Everything Bout This Blog n Anything About What Happened Around Me In 2011
Jadi Rajin2kanlah Mata Anda Untuk Membacanya..

cr: GoogleImage
(Ikut Cam Mamat Atas Ni Buat)

Blogging World

Cr:GoogleImage
I'm Having Fun With Blogging Activities..Its Makes Me Learnt Something..
Iaitu Blog Its Seem Like Your Private Diary,But Its Been Read By Whole Bloggers or Readers..So,As A Person, You Should Now How To Control Your Feeling When Post Anything..Even You're Angry Macam Mana Sekalipun,You Can Let It Out The Feeling,But Need To Be In Bahasa Yang Berhati2 n Also Jangan Merosakkan Image Kita Sendiri,Even Akan Ada Sesetengah Makhluk Jahat Yang Fikir Kita Ni ANNOYING,GEDIK,MENGADA2,or Apa2 Je La Yang Melibatkan NEGATIVE THINKING. Jadi Pesanan Untuk Diri Sendiri Dan Kawan2 Yang SUDAH Atau BARU Nak Menjinakkan Diri Dalam Dunia Blogging, Everything Can Be Post Or Publish,But Everything It Must & Need To Be Controlled.
Social Networking


Cr:GoogleImage
Kalau Nak Bercerita Pasal Ni,I Guess,Tak Payah La Kowt Nak Cita Lebey2...Sebab Pada Saya Social Networking Is Something To Make Friends,Enemies Also Can Too,BUT YOU SHOULD AVOID IT.(Buang Masa Je,Buat Musuh Kat Dunia Maya Ni..) n Another Thing I Learnt Too Is, Sama Jugak Cam Blog,Kita Boleh Luahkan Anything..But It Need To Be Controlled.Jangan Sebarangan Je Nak Luah2kan..Silap2 Ley Effect Masa Depan,Effect Maruah Diri & Effect Your Family Too. Advice? Hmmm..Tak Perlulah Kowt..Masing2 Dah Dewasa Kan? Jadi Faham2 Je La Apa Yang Patut Dan Tak Patut Buat Bila Ber"Social Networking" Ni.
K-Pop (Korean Pop) World

Cr:GoogleImage
Kalau Bercerita Pasal Ni Insan2 Yang Tak Suka Dunia Ni Memang Anti Atau Benci Habis2 La An..
Honestly~~! Saya Pown Salah Seorang Yang TAK SUKA K-Pop Juga Pada Awalnya..
Tapi Pada Saya Since You or Anyone Yang Minat or Dah Betul2 IN Dengan Genre Music2 Masing2..Saya Rasa Tak Perlulah Sesama Kita BERGADUH Kerana Menda Remeh Ni,Saya Akui Saya Ada Post Sebelum Ni,About This..Tapi Bila Difikirkan Balik..I Feel Like Person Yang Sangat "Tak Cerdik" Bertengkar Dengan Orang Yang "Tak Cerdik" Yang Suka Remehkan ISU YANG SMALL MATTER Ni..Masing2 Ada Minat Sendiri,Jadi Biarkan Je Dengan Minat Masing2..Respect Is Enough.Tak Perlu Nak Maki2 An,Gaduh2, N Buat Page2 Bagai Anti Itulah,Anti Inilah..Semua Itu Hanya Perkara Yang SIA2.


Last But Not Least
2012 & STUDENT LIFE


Cr:GoogleImage
Tomorrow 1/1/2012 Bermulanya Permulaan Yang Baru..So,It Will Be New World To Me Since,Around This Month Sampailah Habis Degree Ni..Saya Akan Continue My Student Life, I Want To Improve..Tak Nak Jadi Macam Zaman Diploma Dulu Dah..I Want To Be Matured Person When Learn Something New. 2011 Is The Good Year For Me Too..Most Everything That I Wish,Memang Tercapai n Saya Sangat Bersyukur Pada ALLAH Yang Maha Satu Kerana Dia Mendengar Doa Saya.
But,Tak Salah Kalau 2012 Ni,Saya Nak Improvekan Lagi Diri Saya Kearah Yang Lebih Baik n Saya Nak Lebih Dekatkan Diri Saya Dengan Yang MahaEsa.Bukan Kerana Takutkan Atau Terlalu Percaya Dengan Tafsiran2 Yang Diramalkan Itu, Tapi Atas Kerana Takutkan Pada Tuhan Yang Maha Satu,dan Kerana Usia Semakin Meninkgkat Jadi Lebihkan Amal Ibadat n Ubahkan Diri Ke Arah Yang Lebih,Lebih Baik.
So My Wishlist For 2012
1) Jadi Anak Solehah Pada Ibu dan Bapa Serta Keluarga n Jadi Insan Yang Lebih Baik Dari PandanganNYA.
2) Jadi Pelajar Yang Cemerlang Yang Dapat Banggakan Keluarga, dan Pensyarah.
3) Jadi Seorang Individu Yang Matang Akal Fikiran,Perlakuan dan Tutur Kata
4) Memiliki Handphone SAMSUNG CORBY 2 &
5) Jejakkan Kaki Ke Kota Suci Mekkah(Berharap Ada Rezeki Dapat Ke Sana Di Usia Muda Ni) & Dapat Pergi Ke SEOUL(Bukan Sebab K-Pop Ea!Buang Sikit Pemikiran NEGATIVE Tu..)

Thats All From Me~~! Done~~!! :)

Lastly:
Sekiranya Ada Salah Dan Silap Harap Dimaafi Dan Diampunkan..Saya Hanya Insan Biasa Yang Banyak Lakukan Salah Dan Silap Demi Untuk Ubahkan Diri Kearah Yang Lebih Baik. n Saya Doakan Kejayaan Anda Semua,Semoga 2012 Memberikan Kita Seribu Cahaya Dan Seribu Makna Pada Kita Semua. Apa Yang Berlaku Di 2011,Yang Baik Jadikan Sebagai Sesuatu Yang Memberikan Kita Semangat dan Insipirasi n Yang Kurang Baik Itu,Jadikan Sempadan Dan Tauladan. Akhir kata Dari Saya Untuk Penghujung 2011 Ni,Yang Baek Datang Dari Allah Yang Maha Satu & Yang Kurang Datang Dari Diri Saya Sendiri..
Assalamualaikum,Selamat Tahun Baru & Jumpa Di Kemudian Hari Di Tahun 2012.

P/S : Leave You With This Image

Goodbye,Happy New Year & Assalamualaikum.

0 comments:

Post a Comment

 

U And I Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review