Tuesday, August 2, 2011

Jahilkah Saya? Lupa Agamakah Saya Kalau Saya Minat Music K-pop??

Posted by Zurin Zakarya at 11:01 PM


(Pada Yang Tak Suka/Meluat/Benci/Menyampah Tak Perlu Click & Baca)
Assalamualaikum...
Tujuan Post Hari Ni,Bukan Bertujuan Untuk Bertengkar Dengan Sesiapa..
Tapi Hanya Sekadar Lepas Geram Pada Seorang Hamba Allah..
Dia Tweetkan Sesuatu Yang Saya Rasa,Memang Tak Masuk Akal..
Pada Asalnya Saya Tweet Begini:

"I Must Improve! Ya Allah,Tolonglah Saya Untuk Ubah Diri Saya Kearah Yang Lebih Baik..."

Saya Tweet begini,adalah hari ini,saya agak kecewa dengan skill driving saya n saya agak kecewa dengan skill driving saya yang makin worse! any people want to help me?please..my JPJ test is around 9 August..I'm Scared.. & But I Always Pray That During JPJ Test I'm Able To Drive Well..(Amin~~~) Tapi saya tak nak lah bagi taw direct2 nanti ada lak mulut jahat yang kata nanti.. (Em,xtuju pada sesiapa~~~)

Berbalik pada topik...

tapi adalah sorang hamba Allah ni reply tweet saya,tanpa bertanya dahulu kepada saya,apa yang terjadi..apa yang dah berlaku saya..dia tweet begini:

"lper kn dunie Kpop.. insya'allah akn kmbli ke jln yg bnar.."

(saya copy sebijik2 bagi dia tengok apa yang dia dah buat)

kerana tweet sebegini,anda boleh menyebabkan orang laen fikir yang saya ni jahil pada agama,lupa pada agama..walaupun anda sudah minta maaf dan anda menyatakan anda hanya bergurau or saja-saja maen ni,semua boleh merosakkan maruah saya n nama saya! OK,saya sudahpun maafkan (Bulan puasa tak boleh bergaduh,sia-sia saja puasa kita yang berjam-jam tu)..tapi ada banyak persoalaan la saya nak tanya balik pada tuan punya badan yang hantar tweet sebegitu pada saya..

1)SEKARANG NI SAYA SUDAH TERSESAT LAH,GARA-GARA MINAT MUSIC K-POP?
2)SEKARANG NI SAYA NI SUDAH LUPAKAN TANGGUNGJAWAB SAYA SEBAGAI SEORANG MUSLIM LAH,GARA-GARA SAYA MINAT K-POP?
3)SEKARANG NI SAYA NI SUDAH LUPA AGAMA LAH,GARA-GARA MINAT MUSIC K-POP?
4)SESIAPA YANG MINAT MUSIC K-POP NI MEMANG TERPESONG LAH,AGAMANYA?



3 Persoalan Ni Saya nak tanya pada anda yang menghantar tweet sebegitu..

K-Pop Music Or Whatever Yang Relate Dengan Hallyu Wave
JUST FOR HOBBY!!
PERSONAL LIFE,PERSONAL SCHEDULED IS MY RESPONSIBILITY
SAYA TAHU AGAMA SAYA APA,SAYA TAHU BANGSA SAYA APA,SAYA TAHU DIMANA SAYA DILAHIRKAN..
SAYA TAHU TANGGUNGJAWAB SAYA SEBAGAI SEORANG ANAK,PELAJAR
& PALING PENTING SEKALI :HAMBA PADA YANG MAHA ESA, Allah S.W.T

Semua Orang Didunia Ni,Boleh Berfikir Dengan Waras..Apa Yang Patut & Apa Yang Tak Patut Dilakukan..

Jadi Tak Perlulah Anda Yang Bijaksana Tu,Keluarkan Kata-Kata Sebegitu..Saya Hormat Anda Sebagai Seorang Yang Paling Muda..Tapi Anda Juga Harus Menghormati Saya Sebagai Seorang Yang Lebih Berusia Dari Anda..

Last But Not Least..
Saya Nak Pesan Pada Diri Sendiri & Anda-Anda Semua

"Berhibur itu boleh,tapi janganlah kerana hiburan atau apa-apa yang boleh menyebabkan anda semua lalai,anda lupa tanggungjawab anda"
n
"Jagalah Bahasa anda di setiap laman sosial,Meskipun hanya sekadar gurauan ataupun tanpa niat,kerana hanya perkara sebegini,boleh menyebabkan maruah atau nama seseorang tercemar"

p/s : malas nak bangkit isu sal K-Pop Ni,isu da lapok!
Semua Orang Ada Minat & Citarasa Sendiri Terhadap Music
(MASIH MENYOKONG MUSIC TEMPATAN YANG BERKUALITI)

~~~~ SEKIAN,THE END~~~
~~YANG BAIK/SEMPURNA DATANG DARI YANG MAHA ESA~~
~~~YANG KURANG SEMPURNA DATANG DARI SAYA~~~~~~

0 comments:

Post a Comment

 

U And I Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review