Join us on Facebook

Sunday, July 10, 2011

Kerana BERSIH dan PATRIOT...



Assalamualaikum...
Hmmm...Pe Kabar,Kalian2 Suma?
Ok,la B4 aku menyinggahkan diri di blog ni..aku adalah usha blog kawan aku ni..
Dia Ada Post Few Gambar2 Kejadian yang terjadi kelmarin,gara2 perhimpunan Bersih.
n minta maaf dululah,andai bahasa aku ni mengguris hati dan perasaan orang yang baca
this entry mmg aku nak tujukan pada remaja-remaja,lah
pada yang dah agak berusia tue,maybe la boleh fikir sikit kan..
Kepada Remaja-Remaja,Pelajar Universiti yang terlibat dengan BERSIH tu.
Apa Faedah yang korang dapat dengan libatkan diri dengan Bersih?
Korang Dapat apa yang korang nak dari Kerajaan tu?
Korang Puas hati dengan apa yang korang dah libatkan diri dengan Bersih tue?
Hmmm...mesti r secara individu,korang mesti kata,keinginan korang tue tercapai..
Sebenarnya Korang salah!!Salah Sangat2!
Taw tak,kerana BERSIH la..
korang bakal dikenakan tindakan DIBUANG UNIVERSITI pada yang masih belajar
pada yang masih bersekolah,korang DIBUANG SEKOLAH dan takkan dibenarkan sambung lagi.
Pada yang sudah graduate dari mana2 universiti,KELAYAKAN korang tu akan ditarik,dan korang TAKKAN BOLEH SAMBUNG BELAJAR LAGI!!

Itulah reward yang korang dapat,selepas libatkan diri dengan menda tu..
kerana BERSIH ni la,Imej negara tercalar..
kerana BERSIH la,sesama bangsa sendiri bergaduh
kerana BERSIH la,ekonomi negara,periuk nasi orang laen hancur,telah menyebabkan orang laen membazir masa..


Korang sedar tak tu suma?
Bukaklah mata sikit orang2 Melayu,Generasi Muda Melayu sekalian.
Hal politik ni,sebaiknya biarlah pada orang yang lebih pakar selesaikannya..
n if korang nak libatkan diri sangat pown,STUDY habis2 dulu sal POLITIK ni..Jangan sebab dari korang tengok TV,Baca Mana2 Blog Politik,Korang Pown Sibuk2 gak libatkan diri..Memang secara peribadi,aku tak amik taw langsung pasal politik,tapi kerana aku sayangkan bangsa aku,MELAYU,negara aku MALAYSIA dan agama aku,ISLAM,aku nak jugak suarakan isi hati aku yang amat2 kecewa generasi2 akan datang yang telah hancur dan rosak masa depan gara2 tidak berfikir secara wajar dan realistik..Allah tak suka taw dengan benda2 LAGHA yang korang buat tu..

Mmg nanti ada yang baca post aku ni akan kata,poyolah minah ni,cam bagus sangat,dia pown dok suka muzik bangsa laen,suka sangat dengan bangsa ngan negara laen ada hati nak kata kat orang,pastue mesti ada yang kata gak,dia pown xsayangkan Malaysia sbb suka music korea..

taw tak,klu ada komen lebey kurang macam ni n ada yang lebih pedas lagi dari komen2 di atas ni,mmg aku nak gelak sampai guling2 rr..
OH!BAB MUZIK PANDAI LAK KORANG!SOKONGLAH MUZIK TEMPATAN,CINTAKAN LA MUZIK MALAYSIA!OR WHATEVER LA YANG RELATE DENGAN MALAYSIA!!TAPI APAHAL PASAL NEGARA BILA DA JADI KUCAR KACIR MACAM BERSIH NI,KORANG TAK FIKIR PASAL TU PULAK!!
SEKURANG-KURANGNYA,WALAUPUN AKU MINAT DAN SUKA PADA MUSIC NEGARA LUAR,N MUNGKIN ADA YANG KATA MINDA AKU SUMA TELAH DIJAJAH DENGAN MUSIC NEGARA LUAR,TAPI AKU FIKIR! MINAT PADA MUSIC TAKKAN MENYEBABKAN AKU LUPA DAN LALAI PADA AGAMA AKU,NEGARA AKU, DAN BANGSA AKU!!SEBAB AKU SEDAR,MANA TANAH TUMPAHNYA DARAH AKU,AKU SEDAR AKU NI BANGSA APA,DAN AKU SEDAR AKU NI AGAMA APA! DAN AKU TAKKAN BUAT MACAM YANG KORANG BUAT TU,TU SUMA HANYA MEROSAKKAN MASA DEPAN SENDIRI,MEMALUKAN BANGSA SENDIRI,MEMALUKAN NEGARA DAN MEMALUKAN AGAMA!! TAW TAK,BANGSA2 LAIN ADA DIORANG BUAT MACAM TU??!FIKIR-FIKIRKAN LA GENERASI-GENERASI MUDA,ANAK-ANAK MELAYU SEKALIAN!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~SEKIAN,THE END~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

No comments:

Post a Comment