Sunday, May 29, 2011

Selebriti Malaysia Takde Budi Bahasa

Posted by Zurin Zakarya at 2:24 PM
ok!!terus terang! time aku dok menaip skrunk..
mmg mood aku! tengah marah!!
benci n meluat pada selebriti2 Malaysia yang xtahu adab dan budi bahasa!!

actually,semua orang taw kat kelmarin konsert sempena hari sejuta belia 2011 kat putrajaya yang menjemput Super Junior M as international guest artist.konsert kelmarin free of charge (smber2 dari rakan aku yang gi konsert kelmarin,mmg crowded,penuhhh...)

mmg mencapai keinginan yang dikehendaki oleh kerajaan la.. (xnak citer lebey sal kerajaan2 ni,xpernah amek port sal politik..)

tapi yang aku bengang sangat2 ni!! apehal artis2 kita nak tweet2 menda2 buruk,nak maki2,nak hina2 artis luar!!kowt ye pown korang bengang! no need la sampai nak mencarut2..sorry to say la..cara artis2 ni berbahasa di twitter! mmg aku benci terus la mana2 selebriti kat malaysia ni..yang guna bahasa teruk sangat!!!
diorang as malaysian celebrity kena tunjuk sikit,manner n budi bahasa as malaysian..ni tak,maki hamun!kalau korang tue,dah mmg setaraf cam diorang,artis2 international ni,xpelah gak..korang nak bising! ni jadi artis setakat menang realiti tv show,pastue band sendiri pown,ntah hapa2 je..baek xyah la,korang nak maki2an kat artis international cam super junior ni,n 4 the information daripada minat artis2 malaysia yang tak berbudi bahasa tue,baik minat artis malaysia yang membawa n mengagungkan muzik yang berunsurkan keislaman lagi bagus la..n to malaysian artist yang tak tahu nak jaga bahasa ni..korang contoh la sikit DATO SITI NURHALIZA, HAFIZ HAMIDUN,diorang taw menghormati artis2 luar,n dibandingkan artis2 yang tak reti jaga bahasa diorang ni,dok maki-makian artis international yang lebih ramai fans ni...!

n pada fans2 nak backup artis pujaan malaysia korang,dipersilakan..n kalau korang nak kata kat aku,taksub la,puji la,aku da lupa kewarganegaraan n agama aku la..apa la..korang berhak kata..n aku sebagai one of the ELF,berhak nak backup artis kesayangan aku daripada aku backup artis2 malaysia yang xtaw nak jaga bahasa dan adab sopan sebagai seorang artis..n segala2 komen aku ni,bukan sebab aku taksub dengan artis2 kpop kesayangan aku ni..tapi aku nak tunjuk,aku suka artis yang pandai berbudi bahasa,taw jaga hati peminat2!!that's all...

n nak minta maaf la,sekiranya artis2 yang agak2 terasa dengan entry aku ni..sbb saya rasa,saya berhak nak bagi pendapat..n korang xsepatutnya berbahasa camtue kat twitter..n klu korang terasa dengan layanan yang diberikan terhadap korang semua,korang patut la amik perkara tue,as perkara yang korang patut concern pada organizer,bukan mengata pada artis2 kesukaan kitorang..minta maaf untuk sekali lagi.

2 comments:

younique_snz said...

sy bkn ELF,juz pmnt kpop jew(I'm a TS) tp ble taw sal criter nie,mmg la marah glew...tp blh x gtaw sape arts yg xberadab tuh?

Zuryn Zakarya said...

erm..younique.. sy tak nak mention sapa artis yang dimaksudkan..maybe awk ley check kat twitter..

Post a Comment

 

U And I Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review